Friday, March 16, 2012

Astia



Pidän kovasti astioista ja lähes aina kaupoissa astiahyllyt vetää mua puoleensa...
Tykkään suunnitella erilaisia astiayhdistelmiä, vaikka harvoin niitä yhdistelmiä mitenkään erikoisesti toteutan. Kattausten suunnittelemisesta pidän myös yli kaiken, se on ihanan rentouttavaa ja niitä usein toteutankin :)
Meidän kodin eniten käytetty astiasto on jo vuosia ollut Villeroy & Bochin New Wave. Se on ollut mun lempiastiasto jo kauan; kauniin raikkaita valkoisia astioita upealla muotoilulla. 
Hetken aikaa jouduin miettiä, minkä kuvan tähän postaukseen laittaisin ku monia astioitamme on täällä blogissa kuitenkin jo näkynyt... 
Sitten yhdessä keittiön kaapissa silmäni osuivat tähän mukiin; mukiin, joka ei koskaan pääse esille ja jolla ei vuosikausiin ole ollut käyttöä. Mukiin, joka taitaa olla yhtä vanha, öh siis nuori, kuin minä. Mukiin, josta niin monet juomat on aikoinaan nautittu: lämmintä kaakaota ulkoilun päätteeksi, virkistävää juomaa saunan jälkeen tai kipeänä äitin lämmittämää mehua. 
 Muki on kulkenut mun mukana kodista toiseen, vaikka sillä ei ole pitkästi yli vuosikymmeneen käyttöä ollutkaan. Mutta mukilla on niin paljon tunnearvoa, että se on säilyttänyt paikkansa muiden astioiden joukossa. Siellä se on, hieman kolhuisena ja naarmuisena, muiden astioiden takana.
Muki, jota en ikinä henno hävittää.
Muki, joka tuo aina mieleen lapsuuteni muistoja.




41 comments:

  1. J: kiitti kaveri! pikkasen repesin :DD eiks ollu hyvin paikattu ;D

    ReplyDelete
  2. Siis eikä!!! Mulla on tuo ihan sama muki samalla kuvalla! Ollaankohan saman nimisiä kun kummallakin on samalla kuvalla.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D huippua! oispa kiva jos ollaan kaimoja :))

      Delete
  3. Oi ei, itselläni on tuollainen ihan täysin samanlainen, Suvi-tekstillä. Se on ollut minulla myös lapsuudesta saakka, joten taidetaan olla yhtä nuoria ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi kiva, yllättävän monella on tämä muki! tais olla kunnon kasarihittimuki :D

      Delete
  4. Ihaaanaa! Ja arvaas mitä, mulla on just samanlainen, mutta omalla nimellä varustettuna! Se on edelleenki käytössä, työ- ja koulumukina! Vaikka se on pieni ja siinä on yksi kolhu reunassa, se on silti niin rakas :) Ihana muki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi niinkö :) se on kyllä aika pieni muki, hih! niin suloinen, niin suloinen :)

      Delete
  5. Ihana muki! Minulla on tuollaisella kuvalla ja omalla nimelläni varustettu lautanen :)

    T.-M

    ReplyDelete
  6. Ei ole todellista! Mulla on sama muki kaapissa ;) Nimi on aikojen saatossa kulunut pois ja kuvakin himmentynyt, mutta silti muki tallella , koska olen saannut sen lahjaksi rakkaalta mummultani :) T: Niina ja 4 kisua

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D tää muki on ihan hitti! voi nyt mua alko vaivaan et mistäköhän minä omani silloin aikoinaan sain... toivottavasti äiti muistaa :)

      Delete
  7. Multakin löytyy tuo sama muki. :) Ei sitä raaski hävittää, koskaan! <3

    ReplyDelete
  8. Sun teksti, jopa tällaisesta aiheesta, sai mut melkein itkemään =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. voih <3 kyllä muakin hieman itketti ja säälitti tuo muki ku postausta kirjoitin :D

      Delete
  9. Replies
    1. niin on! ihanaa et mun muki ei olekaan yksin :D

      Delete
  10. Ihana! Minulla oli myös tuollainen tarkalleen samanlainen muki pienenä - itseasiassa se on vieläkin mummulassa ja siitä tulee aina juotua siellä käydessä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiva että se sunkin on vielä tallessa :)

      Delete
  11. Oih Holly Hobbie-muki <3
    Mulla on ollu kans Holly-muki, ilman nimeäni kuitenkin ja siihen stemmaava munakuppi, Harmi etteivät ole enää säästössä :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. mä en oo tienny et sen nimi on Holly Hobbie! kiva tietää :)

      Delete
  12. Mulla kans toi muki, en kyllä ole varma, onko se tallessa.. Lautanen mulla ainakin on tallessa ja käytössä edelleen. Astianpesukone on vaan aika paljon haalistanu värejä. Ei ehkä kannattais siellä pestä.. =/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hih, yllättävän monilla tällainen on tai on ollut :)

      Delete
  13. hei s äitisi sen sinulle osti koska olit niin kuvan näköinen suloinen pellava pää .

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, niinkö se oli :) kiitos tiedosta A!

      Delete
  14. Ihana tuo muki. Itselläni on ollut myös sama muki, ja se taitaa vielä löytyä lapsuudenkodistani jostain kaapin perältä :)

    ReplyDelete
  15. Multa löytyy kanssa tuo muki ja puurolautanen! Molemmat on kovassa käytössä ja puuroa ei voi syödä muilta lautasilta ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. puurolautanenkin on varmasti tosi söpö :)

      Delete
  16. Ollaan varmaan samaa ikäluokkaa, koska minullakin on ollut samanlainen muki, mutta siinä lukee vain Maria. Ihana muki! :)

    ReplyDelete
  17. Minulla on tuollainen lautanen jossain vanhempieni kaapeissa Elina -nimellä :) Olen vuosimallia -84.

    ReplyDelete
  18. Voi mullakin on tämä jossain pakattuna!! :)

    ReplyDelete

Huomasithan, että blogini on muuttanut ja löytyy kaikkine postauksineen osoitteesta:
allyouneediswhite.bellablogit.fi
Joten jätäthän kommenttisi uuteen osoitteeseeni, kiitos!
Ystävällisesti,
S