Monday, April 11, 2011

Laittaisko vai eikö laittais?

Oon suunnitellu nyt jonku aikaa kynsien geelilakkausta. Ensimmäistä kertaa luin asiasta Mussun blogista ja kiinnostus heräs!
Rakennekynsiä en haluais laittaa... Onhan ne toki kauniit, mut en ehkä jaksa niiden huoltamista (tai huollattamista). Ja ku niihin jää koukkuun, menee niihin huoltoineen aika mukavasti rahaa... Ja joku päivä ne pitää ottaa pois kuitenkin ja silloin on edessä se pahin: omat raasukynnet, miten ne onkaan kärsiny!!! :/



Rakennekynsien kokeilun oon jättäny suosiolla kaupan kynsiin. Ne onki kivat, kestää mulla yleensä reilun viikon.

Kynnet_levee

Mut nytpä mietin et toi geelilakkaus vois olla mun juttu!
Joku värillinen lakka tai sit aina niin ihana ranskalainen manikyyri ♥.
Ranskalaisessa ei ehkä niin häiritsis se oman kynnen kasvaminen, sitä ei niin selvästi huomais ku lakka on väritön... 


Kuvat Googlen kuvahaku

Onko teillä kokemusta geelilakkauksesta? 
(huom! geelilakkaus ja geelikynnet siis kaksi eri asiaa :))
Kestikö hyvin?
Plussat ja miinukset?
Kertokaa pian ku mulla on aika varattuna ylihuomiseksi ;D.

24 comments:

  1. Ei mulla ole kokemusta, mutta kommentoinpa kuitenkin ;-) Mä näin kaverilla viime kesänä geelivarpaat ekaa kertaa ja olihan ne ihanat. Minä meinasin laittaa tänä kesänä sellaset ja pysyykin aika kauan, kun varpaankynsihän kasvaa niin hitaasti.

    Pitäs alkaa luomaan tuo oma tilikin. Nyt kun annoit ohjeetkin niin ei voi enää sanoa, etten osaa ;-) Tai gmail mulla jo on niin saako sen jotenki siihen liitettyä? Ei ymmärrä näitä juttuja :-)))

    ReplyDelete
  2. Mulla on ollut kahtena kesänä varpaankynsissä geelaukset ja oon tykännyt tosi paljon! Mulla on ollut ranskalainen manikyyri niissä ja isoissa varpaissa koristeet. :) Ne on kestäneet jotain vajaa pari kuukautta, kunnes ensimmäiset kynnet on ruvenneet irtoilemaan. Oma kynsi on vähän kärsinyt geelin alla, mutta mun mielestä ne on palautuneet normaaleiksi suht pienellä vaivalla (viilausta jne). Haluaisin joskus kokeilla sormenkynsiinkin. :) Kuka sulle laittaa geelit?

    ReplyDelete
  3. Moikka!
    Mä oon tehnyt itselleni geelilakkauksen vahvistaakseni jo vahvoja kynsiäni, kun en rakennekynsiä tarvitse. Geelilakkaus on hyvä suoja omalle kynnelle ja varsinkin jos kyntesi ovat hauraat ja liuskottuvaiset, niin suosittelen lämpimästi!
    (mm. Äidilläni on hauraat kynnet ja lakkauksen avulla hänellä on kynnet kasvanut ja vahvistunut tosi paljon.)
    Kynnet pysyvät hyvännäköisinä n.2-4viikkoa, jonka jälkeen ne voidaan huollattaa tai "lakkaukset" poistaa vahingoittamatta kynttä.

    Toivottavasti tämä tsemppasi! :)

    ReplyDelete
  4. Hmm... mulla kokemusta rakennekynsissä sekä geeleistä että akryylista. Enkä oikein hahmota mitä eroa on geelilakkauksessa vs. geelillä tehdyt rakennekynnet? Onko geelilakkaus siis sama kuin oman kynnen geelaus / vahvistaminen geelillä? :) Mun mielestä siis sama asia kuin rakennekynsi kun anyway oman kynnen päälle tulee jotain.. on se sitten geeli tai akryylikerros. Mullakin on omat kynnet niin pitkät, että akryyli tulee vaan tähän päälle. Ajattelin kokeilla taas välillä geeliä kun tuntuu ettei akryyli pysy enää niin hyvin mun kynsissä kuin aiemmin.. aikoinaan siirryin geelistä akryyliin kun akryyli pysyi paremmin :D Ota tästäkin siis selvää...

    Summa summarum, koukkuun jää kaikkeen :) Ja kaikki maksaa. Mistä tulikin mieleeni aiheeseen liittyvä postaus mikä mun piti tehdä jo hetki sitten :)

    ReplyDelete
  5. Ja nyt kävin sit vasta opiskelemassa Mussun blogista hieman lisää (vilk vilk vaan Mussulle :) ). Eli tässä siis laitetaan geeliä hieman ohuempi kerros kuin geelirakennekynsissä. Mutta kohtalaisen kallis tuo on siinä tapauksessa, 40 euroa? Mulla maksaa rakennekynnet vain hieman enemmän. Tosin se on totta, että niissä on hieman enemmän matskua oman kynnen päällä :) Tosin, tuokin on niin laittajasta kiinni - mulla nämä on aina tosi ohuet sillä INHOAN sellaisia paksuja kynsiä mitä monilla näkee. Eikä mun omat kynnet ole kovinkaan kärsineet näiden alla... nimim. neljä kynttä irronnut ja pelkästään omat kynnet näkyvissä :D Ohuethan ne toki on..

    Mutta hitsit, koska nää mun omat on pitkät niin taidan pyytää seuraavaksi vain tuon geelauksen ja kokeilla sitä! Tosin, mä olin just eilen päättänyt alkaa säästää rahaa ja luopua kynsistä kokonaan!! :)

    ReplyDelete
  6. Hei! Olen miettinyt tuota aivan samaa!!! Mistä varasit ajan? Mulla oli pari vuotta sitten rakennekynnet ilman tippejä eli geelattiin vain toi oma kynsi. En tiedä, miten se nyt sitten eroaa tuosta geelilakkauksesta muuten kuin hinnan puolesta. Laitappa kokemuksia sitten tulemaan, koska tää ois kans menossa laittamaan kynnet kuntoon :D

    ReplyDelete
  7. Hanna.A: :) siis tarkoitatko gmail-sähköpostia et sulla on? eli siihen sähköpostiosoitteeseen voit luoda google-tilin. ku luot sitä, se pyytää sähköpostiosoitteen ja salasanan. keksit vaan salasanan. sen pitäis melko lailla olla sit siinä :).

    Hanna: siis onko sulla ollu geelikynnet vai pelkästään geelilakkaus? niiden erohan on se, et lakkauksessa on nimensä mukaisesti vain lakkaus eli omaan kynteen ei lisätä muuta kuin se lakka/väri. se sitten kovetetaan uv-uunissa, joka takaa lakkauksen pidemmän keston. se kestää helposti 3-4 viikkoa, mut kynnen kasvu tulee siinä ajassa häiritsevästi näkyviin, jolloin se tulee käydä huoltamassa tai poistamassa.

    Minna Karoliina: kiitos kommentista :). mun kynnet on kyllä aika vahvat, mut kokeilen silti. saa nähdä miten saan päätettyä värin :P

    ReplyDelete
  8. Marja: lakkauksessa on nimensä mukaisesti vain lakkaus eli omaan kynteen ei lisätä muuta kuin se lakka/väri. se sitten kovetetaan uv-uunissa, joka takaa lakkauksen pidemmän keston. se kestää helposti 3-4 viikkoa, mut kynnen kasvu tulee siinä ajassa häiritsevästi näkyviin, jolloin se tulee käydä huoltamassa tai poistamassa. ja tuo mulle siis laitetaan :). täällä tuo geelilakkaus maksaa 30 euroo, ranskalainen manikyyri - geelilakkaus 35 euroo :). huh kaikkee sitä onki :D!

    Niina: lakkauksessa on nimensä mukaisesti vain lakkaus eli omaan kynteen ei lisätä muuta kuin se lakka/väri. se sitten kovetetaan uv-uunissa, joka takaa lakkauksen pidemmän keston. se kestää helposti 3-4 viikkoa, mut kynnen kasvu tulee siinä ajassa häiritsevästi näkyviin, jolloin se tulee käydä huoltamassa tai poistamassa. laitan ehdottomasti kuvia ja kokemuksia sitten! laitan kuvia myös miltä ne viikon, parin kuluttua näyttää :).

    ReplyDelete
  9. Hei, minä otin hiihtolomalla geelikynnetOulussa ja maksoi 30 ekee. Minulle laitettiin omien jo pitkiiin kynsiin ranskalainen manikyyri pienillä hopeisilla hileillä aina kynnen toiselle reunalla.
    Mutta, sit kun ne alkaa lähtee, pitäs mennä korjauttaa ja siitä se kierre sit alkaa. Ihanan näköiset ne on ja kestihän ne mullakin neljä viikkoa, että itse huoltaen laitoin väritöntä lakkaa päälle, Sinne jos jää yhtään ilmakuplaa, alkaa se siitä lohkeilee.
    Nyt olen saanut raaputettua kaiken pois ja tavallisesti niin vahvat kynnet ovat nyt ihan kamalat, että piti leikata todella lyhyeksi. Ei kärsi raaputella mitään, kun lohkeaa se vähäinenkin kynsi.
    Varpaisiin ajattelin kuiteskin kesäksi ottaa.
    -päivi-

    ReplyDelete
  10. päivi: siis laitettiinko sulle geelikynnet eli ei geelilakkausta? mä meen laittaan sen geelilakkauksen, mut varmasti siihenki jää koukkuun :D. kysyin et kärsiikö oma kynsi ja sano että ei, geelikynsistä kärsii enemmän ku pitää viilata yms. tuossa on vaan se lakka, joka sit poistetaan oikeilla aineilla hellävaroin, näin oma kynsi ei liuskoitu eikä vaurioidu. näin mulle sanottiin, mielenkiinnolla odotan mikä on sit käytäntö :). ilmoittelen täällä sitten kokemuksistani!

    ReplyDelete
  11. Mulla on geelikynnet ollu nyt n. 5 kk ja oon kyllä ihan koukussa niihin :) mitenkään kalliiksi ne ei edes tule, koska huollatan niitä 7 viikon välein. Huoltojen välissä huollan aina ite viilalla ja kovettavalla lakalla kynsiä,jolloin rajatkin saa häivytettyä pois :) Yleensä otan valkoisen ranskalaisen kynsiin,mutta nyt koitin hilekärkiä ja ihastuin niihin! Suosittelen todellakin, tosin itseänikin vähän pelottaa millaisessa kunnossa omat kynnet on sitten kun kynnet otan pois.

    ReplyDelete
  12. Uusi tuttavuus mulle toi geelilakkaus!!
    Geelikynnethän mulla olikin pidemmän aikaa, mutta nypein ne itse pois kun lohkes parista kynnestä palaset.
    Mua kiinnostaa kovin nuo lakkaukset, pitääkö ne käydä otattamassa pois vai saako ne jotenki itse pois (en tarkota nyt tota itse REPIMISTÄ...)

    ReplyDelete
  13. Hjenn: on kyllä nätit, kävin kattoon sun blogissa :). mutta mä laitan geelilakkauksen, en geelikynsiä :)).

    FanniAuroora: kysyin tuosta et saako lakkauksen ite pois. yleensä lakkaus kuitenkin käydään poistattamassa tai sitten kauneushoitolasta voi ostaa ainetta, jolla lakkauksen voi poistaa kotona. tästäkin tuun kertomaan enemmän sitte ku mulla on tää geelilakkaus, tai sit ku sen poisto on ajankohtainen :)

    ReplyDelete
  14. Juu, gmail sähköposti on siis mulla, ja pääsin sinne tilille, mutta sinne piti luoda vielä joku profiili ja siitä sanottiin näin...
    "Jos muutat nimesi profiilissasi, se muuttuu myös Google-tilissäsi. Tämä muutos näkyy kaikissa tuotteissa, joihin kirjaudut tilisi kautta. Tämä muutos näkyy esimerkiksi Gmailissa, jos lähetät sähköpostia käyttämällä oletusarvoista Google-tilinimeäsi." En sitte uskaltanu, pitää tehdä sitten viisaampien kanssa. Oon ihan onneton näissä ;-) No tämä oli vähän ohi aiheen ;-O

    ReplyDelete
  15. Laittaa, laittaa! Tyttäreni kävi rakennekynsikurssin ja odottelen niitä kynsiä, kun ei kerkeis koskaan laittamaan omalle mammalleen ;) Joo omat kynnet siinä menee, mut väliäkös sillä, kun on omasta takaa huoltaja :)
    Kerrohan sit kokemuksia, kun sellaiset laitat...onkohan siinä muuta eroa, kun että se tippi jää siitä välistä pois?

    ReplyDelete
  16. Hanna.A: en tiiä tosta mitään, vaikee sanoo näin ku ei ite pääse näkemään :). toivottavasti joku osaa sua neuvoa ja saat sen google-tilin :)

    Päm: sulla on kyllä huoltaja lähellä! juu kerron kokemuksia :). siis kärjistäen voi sanoa et geelikynnet on tekokynnet, kun taas geeliLAKKAUS on pelkkä lakkaus (normaalia lakkoja kestävämpi). tuossa tulee hyvin ilmi se ero. eli lakkauksessa on kuitenkin oma kynsi eikä mitään täytettä :)

    ReplyDelete
  17. Kannattaa ottaa! Ja kun niihin saa kivoja koristekiviäkin ja tarroja. Mulla on ainakin kestäny hyvin vaikka teen työkseni siivoustyötä.

    ReplyDelete
  18. Samat höpinät löytyy varmaan mun omasta postauksesta mutta kerta kiellon päälle :)
    Luultavasti tykkäät kovasti, ekan viikon vaan ihastelet kaunista lakkausta ja kiiltoa. Lakkaan kun ei tule kolhuja ja naarmuja niinkuin normi lakkaan saattaa tulla. Ainoa tylsyys on se kasvuraja, joka alkaa näkymään omaan silmään sen ekan viikon jälkeen. Mutta ranskalaisessa tuskin on niin häiritsevä, mikäli siihen päädyt.
    Käyttämässäni hoitolassa lakan poisto on myös hinnoiteltu aika yläkanttiin, joten kun ripsi/kynsihuoltoni peruuntui, päädyin rapsuttelemaan lakan itse pois. Enkä todellakaan oikeaoppisesti saati hellävaraisesti. Mutta ihmeen hyvin kynnet säilyi vaikka itse niitä menin repimään.
    Nyt olen tyytyväinen kun voi taas vaihtaa kynsilakan väriä vaikka joka päivä, ja blogista onkin voinut huomata, että olen todella lakkaillut kynsiä viime aikoina :) (ihmeellistä luppoaikaa ilmaantunut?)
    Joka tapauksessa gelish-lakkaus on hyvä juttu, ja itse aijon ottaa jatkossa ainakin lomille, koska on niin huoleton vaihtoehto. Varpaissa on tälläkin hetkellä :)

    ReplyDelete
  19. suvi: kiva et kestää :))

    Mussu: joo :D tunnen olevani papukaija tässä tämän postauksen kommenttiboxissa :DD. moni ei oo kuullu tuosta ja helposti sekottuu geelikynsiin tuo geelilakkaus :).
    kuulostaa tosi hyvältä nuo sun kokemukset, en malta oottaa omiani!! joo sulla on aivan ihanat ne keltainen ja sininen lakka, NAM! sun ruskettuneissa käsissä ihan upeet!

    ReplyDelete
  20. Niin siis tarkoitin, että mun oman kommentin jutuissa ei varmaan ollut sulle mitään uutta, vaan samat lauseet olin tainnut kirjoittaa jo silloin postaukseen. (Jos siis käsitit että tarkoitin sun vastauksia? Apua, sekoilenko? )
    Tosi hyvin olet selittänyt ton geelauksen ja lakkauksen erot, tosiaan moni sekoittaa ne samaksi asiaksi. Itse en olisi osannut noin hienosti :)

    ReplyDelete
  21. Hanna.A: Profiilia luodessa ei tarvitse muutella nimeä, nimimerkin luominen onnistuu sitten bloggerin puolella, kunhan saat sinne kirjauduttua.
    Muokkaa profiilia -kohdassa voi määrittää näytetäänkö bloggerissa oikea nimi vai keksitkö sinne itsellesi jonkin nimimerkin. Rohkeasti vaan sitä tiliä tekemään :)

    ReplyDelete
  22. Mussu: aa sori, luulin et tarkotit sitä ku hoen kaikille "otan geelilakkauksen, en geelikynsiä" :D. heh itestä ei tunnu et osasin kovin hyvin selittää, mut toivotaan et jotku ainaki ymmärsi mitä yritin ajaa takaa :).
    jee huomenna mä saan sen lakkauksen!!!

    Satu: kiitos Satu, toivottavasti tämä tavoittaa Hanna.A:n :)

    ReplyDelete
  23. Heips, mulla on ollut geelit ja geelilakkaukset, eikä kummassakaan ole mennyt omat kynnet JOS antaa ammattilaisen ottaa geelit pois. Geelilakan otan aina itse pois, aika kova homma, liotan asetonissa kynsiä, työnnän irronnutta lakkaa pois appelsiinipuutikulla ja taas liotellaan ja rapsutellaan varovasti niin kauan kuin kaikki lakat on pois. Pesen sen jälkeen kdet ja kynnet hyvin laita jotain öljyä (ruusu tms.) reilusti monta kertaa, hieron paljon kynsiin ja annan olla yön yli. Kädet eikä kynnet ole kärsineet kun öljyää tai rasvaa ne. Ylihuomenna taas uudet geelilakat 35e. Viimeksi otin päällimmäisen lakan alla tarran joka oli aika iso, päälilakka alkoi kupruta, tarra nosti sitä pois, muuten ei ole ollut ongelmia. Aionkin tästä lähtien laittaa itse päälle tarrat ja kirkasta lakkaa päälle jotta sen saa helposti tarvittaessa pois. Otan aina siten lakkauksen että on joko liukuvärjäys tai ranskalainen ja näin saa itse kasvurajaa lakattua ja väli pitenee. Kärjet ei mene miksimään ellei lyö johonkin tai käytä työkaluna kynsiä.

    ReplyDelete
  24. Ansku: joo lähinnä sitä tarkoitin et ku on kauan geelikynnet oman kynnen päällä, se kyllä vaikuttaa omiin kynsiin: ne näyttää kuukausien jälkeen ihan kellertäviltä. näin on käyny kaikille joilla on geelikynnet ollu, siis mun tutuille ja vaikka kosmetologi on poistanu ne. kynnet vaan kärsii ku on koko ajan monta kuukautta geelaus päällä.
    mullahan oli geelilakkaus nyt pariinkin otteeseen, tein yhteenvedon postaukseen, johon pääset tästä linkistä:
    http://allyouneediswhite.blogspot.com/2011/05/geelilakkaus-yhteenveto.html
    siinä esittelin myös hyvän kotikonstin, millä geelilakkauksen saa kotona vaivattomasti pois!

    ReplyDelete

Huomasithan, että blogini on muuttanut ja löytyy kaikkine postauksineen osoitteesta:
allyouneediswhite.bellablogit.fi
Joten jätäthän kommenttisi uuteen osoitteeseeni, kiitos!
Ystävällisesti,
S