Monday, August 15, 2011

Kuopiossa

Vietimme viikonlopun kauniissa kesäkaupungissa Kuopiossa. Kiva kaupunki, johon todennäköisesti ensi kesänä palaamme, jäi nimittäin vielä se risteily kokematta.
Netistä luin ettei Alahovin viinitilalle tehdä risteilyjä 6.8. jälkeen, mutta eilen kun kävimme satamassa, olikin M/S Ukko juuri viinitilalle lähtenyt! Harmi ettei netissä ollut ajantasaista tietoa, mutta jäipähän sit ens kertaan vielä jotain :)
Tähän väliin kiitokset kaikille teille, jotka ystävällisesti hyödyllisiä vinkkejä Kuopioon liittyen jaoitte!
Olimme teidän vinkkien innoittamina lauantai-iltana yhdeksän jälkeen Ravintola OS:n oven takana, vain huomataksemme että se oli kiinni :D (Netissä lukee että lauantaisin auki klo 23 saakka, hmm...)
Päädyimme sitten vieressä sijaitsevaan ravintolaan; ravintolaan, johon meillä on ollut jo muutamia kertoja aikomus mennä Tampereella/Oulussa käydessämme, joten tuli nyt koettua sitten Viikinkiravintola Haraldkin! Ruoka oli ihan hyvää, mutta ehkä tämä yksi kerta riitti mulle :P

Tässä muutamia hetkiä viikonlopultamme:

Kaupungilla kiertelyn jälkeen vietimme huilaustauon hotellilla saunoen ja iltaan valmistautuen.

Yövyimme Scandicissa, jossa saimme nauttia kauniista järvinäköalasta:

Kävelimme illalla keskustaan syömään, kivaa lauantai-illan tunnelmaa Kuopion kaduilla!

Matkalla keskustaan piipahdimme Sokos Hotel Puijonsarven Bistrossa aperitiiveilla :)
Päätimme että ensi kerralla yövymme siellä, hotelli vaikutti tosi kivalta!

Viikinkiravintolan miljöö oli viihtyisä:

Alkuruuaksi söimme "kermaisen pehmeää keittoa Emmentalista ja maa-artisokasta, vierellään raputartaria sekä saaristolaisleipää":

Pääruuaksi valitsin "meheväksi pariloidun porsaan ulkofilepihvin kera viinikastikkeen, juustoperunoiden, puolukoiden sekä hunajaisten juuresten":
(Jälkkärille ei jäänyt tilaa!)

Illallisen aikana oli tullut pimeä, kivan tunnelmallisia nämä elokuun yöt :)

Aamulla oli ihana herätä (lokkien herättämänä :D) aurinkoisen raikkaaseen päivään ja seurata huoneen parvekkeelta Kallaveden liikennettä... Vähän tuuli partsilla :))

... ja siitä sitten aamiaiselle järvimaisemiin!

Aamiaisen jälkeen käytiin vielä käveleskelemässä satamassa ja kotiin ajettiin saaristokaupungin kautta. Kannatti! Upeat maisemat ja nähtiinpä osa viime kesäisistä asuntomessutaloistakin toiseen kertaan :).

Kiva irtiotto arjesta ja kotiympyröistä, tämän voimin jaksaa viimeisen työviikon ennen kesäloman toista osuutta!

Huomenna voisin näyttää teille, jos löytyy kiinnostusta, mitä pientä tuli ostettua :)

10 comments:

1. Ihana pikkuloma teillä ollut! Noi on parhaita :) Tuttuja maisemia viime kesän asuntomessuilta, Kuopio on kaunis kaupunki. Ja tietty kiinnostaa mitä kivaa löysit ;D!!

ReplyDelete
  2. Ihanat hiukset sulla!! Ja kivan kuuloinen viikonloppu. Tottahan toki naytat ostoksia, jooko.. :-)

3. Moi!

Harvoin kommentoin, mutta luen blogiasi tiiviisti :) Videopostaus oli upea, kiitos siitä!

Mitähän terassillenne mahtaa kuulua? Mielenkiinnolla kyselen, koska oma terassi alkaa olla loppusuoralla.

Kuopiossa käydessä kannattaa muuten käydä ajelemassa Saaristokaupungissa, aivan upeat maisemat ja hulppeita järvenrantataloja, kävittekö?

-M-

ReplyDelete
  4. Mukava kuulla kokemuksistasi Kuopiosta. Minähän silloin kanssa innolla odotin vastauksia, kun kyselit vinkkejä Kuopion reissulle :)

Minä ja mieheni vietimme viime viikolla ke-to Kuopiossa. Risteilylle piti mennä, mutta eipäs ehditty. Sukulaisvierailu vei aikaa. Syömässä kävimme ravintola Hiilessä, itse pidin nieriäannoksestani, mutta mieheni ei oikein tykännyt pihvistä. Alkusalaatti (vuohenjuusto) oli hyvää, mutta sellaisessa astiassa, josta sitä oli erittäin hankala syödä, koska vuohenjuustoa piti leikata. Jälkkäriksi otin pannacottaa ja se oli aivan taivaallista.
    Yövyimme Puijonsarvessa. Hotelli oli siisti ja hyvällä paikalla. Aamiainen oli naapuritalossa Fransmannissa (sinne pääsi kadun alta käytävää pitkin). Olen aina pitänyt täällä Tampereella Fransmannin ruuasta, joten odotukset aamiaisen suhteen oli korkealla, joten pettymys oli. Olisin odottanut jotain enemmän, ihan riittävä kuitenkin.

Tampereella Harald on yksi lemppariravintoloistani. Ainakin täällä on minun makuun ruoka todella maukasta, ja hiukan normaalista poikkeavaa. Ja Haraldin tervasnapsit on ehdottomat!!

Mukava kuulla, että teidänkin Kuopion reissu onnistui!

ReplyDelete
  5. Ihanankuuloinen miniloma ja etenkin näin raskausnälkäisenä mua houkuttelee nuo ruoat x). Itsekin olen Haraldin bongannut, muttemme ole koskaan testanneet. Netissä luettavasta ruokalistasta kun en oikein tahtonut löytää mitään mielenkiintoista... Voi, että mulle maistuisi lasi viiniä! Voin helposti maistaa tuon JP Chenetin suussani, hih. Mukavaa alkanutta viikkoa ja mua ainakin kiinnostaa ostokset :).

6. Kuopio on kyllä tosi kiva kesäkaupunki. Harmi kun ette päässeet viinitilalle se oli tosi kiva paikka. Me yövyttiin Sokos Hotel Puijonsarvessa ja tykättiin ja ajateltiin ensi kerralla mennä Scandiciin, voisitko kertoa jotain siitä, oliko hyvät huoneet ja aamiainen ja ihan yleisesti.

-Nipsu

ReplyDelete
  7. Tässä just huomaa, että omaa asuinkaupunkia ei osaa ollenkaan arvioida vieraspaikkakuntalaisen silmin. =) Puikkarin puolesta liputan myös. Ja itse tykkään kyllä Fransmannin aamupalastakin, mulla toki erityisruokavalioisena on ihan omat edellytykset aamiaiselle. =)
    Hyvät ilmat teille kyllä sattui. Mekin oltiin sunnuntaina vesillä. Ajelitte muuten varmaan aika läheltä meidän ohi.. ;-)

Ai joo, ostokset kiinnostaa toki. Jos sais vaikka vinkkiä, mitä täällä on tarjolla! =D

ReplyDelete
  8. Kivoja tunnelmapaloja minulle ennen niin tutusta opiskelukaupungistani. Nyt en olekaan viime vuosina monta kertaa Kuopiossa käynyt, mutta kyllä sillä edelleen on paikkansa sydämessäni. Puikkari on kiva hotelli, suosittelen sitä lämpimästi. Kaupunki on muuttunut 10 vuodessa tosi paljon ja sinne on tullut niin paljon uusia ravintoloita sun muuta etten ollut sitä melkein tuntea kun toissa kesänä siellä piipahdettiin. Ehdottomasti kyllä tutustumisen arvoinen ja kiva kesäkaupunki. Teillä oli varmasti kiva miniloma siellä :)

9. J&M: niinpä :). juttua ostoksista tulossa vielä tänään!

Rags: hih, voi kiitos :)) ostosjuttua tulossa tänään!

M: moi M, kiva että nyt päätit kommentoida :). terassille ei kuulu mitään erikoista, on ollu niin huonot kelit ettei oo viittiny kuvailla, mut eiköhän taas ens viikonloppuna tuu siellä aikaa vietettyä, otan kameran mukaan jos ei sada :). ollaan myöski maalattu terassin katosta, joten tällä hetkellä siellä on pieni kaaos ;)
    niin ja käytiin muuten saaristokaupungissa, unohdin sen tekstistä mut lisäsin, oli upea paikka!

Tarja S: me mietittiin myös tuota Hiilta, mut päädyttiin sit OS:iin, ehkä ens kerralla sit Hiileen!
    kiva kuulla kokemuksia Puijonsarvesta! haluan ens kerralla sinne, on lähempänä keskustaa kuin Scandic :).
    tuosta Haraldista sen verran, et mieheni piti ruuasta kovasti, minä en niin kovasti. todettiin vaan sitte et mä oon tottunu kotikaupungissa liian hyvään. se ravintola täällä on oikeesti niin hyvä ettei sitä näytä kukaan voivan päihittää! että jos ei oo käyny siinä paikassa syömässä, Harald on varmasti ihan ok ;)
    oli kyllä onnistunut reissu :)!

M: joo siis mäkään en meinannu löytää sopivaa ruokaa, koska oon huomannu viimeisten vuosien aikana että härkä ei oo mun juttu. en halua sitä siis syödä. mut oli siellä onneks sit possun ulkofilettä :). myöskin kanasta tykkään, mut ei tuolta tainnu sitä saada :D.
    tuo on kyllä ihan hyvää viiniä :P. no ainakin sait näin virtuaalisesti herkuteltua, heh!
    ja kiitos samoin!

ReplyDelete
  10. Nipsu: viinitilalle sit joku toinen kesä :). Scandic oli kiva hotelli, pyytäkää sit järvinäköalaa! huoneet ihan perushuoneet, tosin tyynyt ihan surkeet, het ku jauhosäkit ja sain päänsäryn niistä! hotellista löytyy saunaosasto uima-altaan ja porealtaan kera. aamiainen oli mun mielestä tosi hyvä ja monipuolinen, ei valittamista. sinne vain mut oma tyyny mukaan :D

Jaana: heh, se on ihan totta ettei osaa! sitä sokeutuu omalle kaupungille jotenki :). oli kyllä ihanat ilmat, huippua! ostoksista tulossa juttua seuraavaks! pieniä ostoksia vain tein :)

Marika: jep Puijonsarvi valitaan seuraavaks ihan sen tunnelman ja sijainnin takia :). vaihtelu virkistää! niin ja vielä ku se tori ois ollu valmis ni ois ollu vielä kivemman näköistä.

ReplyDelete

Huomasithan, että blogini on muuttanut ja löytyy kaikkine postauksineen osoitteesta:
allyouneediswhite.bellablogit.fi
Joten jätäthän kommenttisi uuteen osoitteeseeni, kiitos!