Tuesday, September 6, 2011

Energiaa appelsiineista

Huomenta!
Taas ois unta riittäny enemmänkin, mut työt alkaa kutsua...
Onko siellä havaittavissa syysväsymystä?
Luulen, että sitä tämä on ku unta näin riittäis :)


Laitoin ensimmäistä kertaa puuron sekaan mustikoita, ei oo tämä herkku oikein mua varten. 
Oon selvästi mansikkatyttöjä, hih! (Toki mustikoista pidän, mutta en puuron seassa...)


Mitä te mieluiten laitatte puuron sekaan?
Jos sais jotain uusia vinkkejä :)

Mies laitto puuroonsa mustikoita JA voisilmän, tuplayök...

Energistä viikkoa kaikille! Myös minulle!
Tää on niitä aamuja ku toivoisin olevani kissa... Yks sellanen muuten löytyy tästä mun ja läppärin välistä <3

24 comments:

  1. Joo, mulla ois kans riittäny unta jo kahtena aamuna peräkkäin siinä vaiheessa, kun kello soi! Tosin en ole koskaan kärsinyt sen kummemmasta syysväsymyksestä, että ehkä tää johtuu vain ylipäätään huonosti nukutusta yöstä. Mun ei kylläkään olisi tarvinnut herätä kovinkaan aikaisin, kun työt alkaa vasta iltapäivällä, mutta haluan silti nousta suht ajoissa (viim. ysiltä), että sais kotonakin jotain aikaiseksi ennen töihin lähtöä.

    Meidän herkkua tänä kesänä on juuri ollut aamupalaksi kaurapuuroa ja siihen päälle pakkasesta tuoreita mustikoita! Sitä ennen söin puuroni voisilmällä, joskus mustikkakeitolla. Eli taitaa mulla maku osua aika yksiin sun miehen kanssa -tosin en kyl laittais samanaikaisesti voisilmää ja mustikoita :)

    Pirteää päivää!

    -I-

    ReplyDelete
  2. I: mullakaan ei oo ennen ollu kummempia syysväsymyksiä, hassua et nyt on. nukun yöt tosi sikeästi ja silti aamulla tekis mieli vielä nukkua... mäki herään mielellään hyvissä ajoin. tänään ku heräsin, kello oli melkein puoli kymmenen! pomppasinkin äkkiä ylös :D
    kiitos, pirteää päivää sullekin :)

    ReplyDelete
  3. Minä syön yleensä voisilmän kanssa tai esim. kaupan mansikkakeiton kera. Marjoista ehdoton suosikki on mansikka täälläkin! Mustaviinimarjat ja karviaiset toimivat myös!

    ReplyDelete
  4. Moi, joo unta olisi riittänyt. Olin illalla 5 tuntia ulkona, niin ehkä sain raitisilmamyrkytyksen :) Sen jälkeen lämpöiseen suihkuun, ahh. Villasukat jalkaan ja peiton alle lämpimään, uni tuli heti. Puuro maistuu kaupan mansikkahillon kanssa, ruispala paahdettuna ja jotain vaaleaa makkaraa päällä ja tietysti lasi kylmää maitoa, nam!
    t. Äippä

    ReplyDelete
  5. moi!

    kaikenlaiset marjat menee; punaiset- ja mustaherukat, mansikat, mustikat. mutta lisäksi laitan siemeniä, joko auringonkukan tai kurpitsan tai molempia. ja sitten ennenkaikkea, raejuustoa! NAM!!
    joo, eka kerran minäkin ajattelin ettei raejuusto kyllä puuroon sovi, mutta päätin kokeilla ja sille tielle jäin. tosi hyvää, ja myöskin terveellistä.. lisäksi näläntunne pysyy kauemmin poissa kun kaura saa kaverikseen vähän protskua :)

    semmoset sekotukset täällä aamiaispöydässä

    tanja

    ReplyDelete
  6. Minä lorautan puuroni joukkoon valmista mehukeittoa, lemppari on Valion raparperi-punaherukka. Tai sitten laitan hillosilmän, mieluiten omena-vaniljahilloa.

    Väsymystä ei oo, ainakaan vielä. Liikunta ja hyvä mieli kivoista asioista auttaa siihen.

    ReplyDelete
  7. Kovasti on syysvasymysta ilmassa taallakin... Ensi viikolla loma joten ehka saan oisin nukuttua?? Meilla kisuilla on niin paljon tekemista yolla etta mami ei nuku... paivalla sitten heidan taytyy levata, etta taas ensi yona jaksetaan...
    :-D

    Taytyykin kayda ostamassa piristavia appelsiineja! :-)

    ReplyDelete
  8. Hellurei! Omatekemä omenasose on mun suosikki, ei ole parempaa :) Tänä aamuna munkin puuro oli tosin höystetty mustikoilla, ja mun kohdalla toimi nekin. Supermarjoja, vai miten se meni? Muistaakseni mustikka tekee hyvää muistille :) Mun kohdalla ovat siis tarpeen.... Terkuin, Omppu

    ReplyDelete
  9. Lämmin puuro on ihanan makusta kylmän bonan kanssa! esim aprikoosibona, joka on oma lemppari. Kivointa tossa kuumassa puurossa ja kylmässä bonassa on, kun laittaa lusikalle 50/50. Suu saa ihanaa makunautintoa, kun jossain kohti tuntuu kylmä ja jossain lämmin :) <3

    ReplyDelete
  10. Ihanan piristävä toi appelsiinkuva :)

    Kaurapuuron sekaan vaan voisilmä, manna- ja riisipuuron sekaan soppaa. Suklaapuuron sekaan vaan sokeria <3

    ReplyDelete
  11. Syysväsymystä tai sitten olet raskaana :)
    Mitäs puuroa tuo on? Näyttää hyvältä!

    Heidi

    ReplyDelete
  12. minä vannon kaupan vadelmakeiton ja raejuuston nimeen! Kuulostaa erikoiselta mutta kokeilemisen arvoinen makuelämys on! tämän vinkin sain ku aloin laihikselle muutama vuosi sitten.. =) pitää nälän paremmin loitolla ko siinä on paljon proteiinia...
    Joo mistähän sitä energiaa sais, haukottaa koko ajan ja hommaa ois...
    -tuija-

    ReplyDelete
  13. Minun aamupuurossa on jo parin vuoden ajan ollut 100 g raejuustoa ja Valion sokeroimatonta mehukeittoa:) Hyvä aloitus aamulle;)

    ReplyDelete
  14. Minä syön pyyroni aina sokerilla ja margariinisilmällä :)

    tarja

    ReplyDelete
  15. Puuron sekaan banaania pilkottuna, hieman jäistä mansikkasosetta tai itse keitettyä marjakiisseliä. Nam!

    ReplyDelete
  16. Moi, kyllä puuron kanssa parasta on mansikat :)Keräsin niitä pakkaseen(vanhempani kyl auttoivat) 26 kg ja ne loppuu tuossa maalis-huhtikuun vaihteessa. Mun mansikka määrää nauretaan , mutta en käytä puurossa muuta nestettä , joten niitä kuluu ;)
    Tein juuri porkkana/peruna sose keittoa , ja se on niin ihanan kirkkaan väristä näin sade päivänä ;)
    Seisoskelinhan tuossa vanhimman kisun kanssa 45 min sateessa ,joten soppa maistuu.
    T:Niina ja 4kisua

    ReplyDelete
  17. Anttis: mun pitää kyllä testata jotain tollasta marjakeittoa puuroon!

    Äippä: oi kuulostaa ihanalta sun nukkumaanmeno eilen, maltankohan vielä muutaman tunnin oottaa :D.
    mä rakastan kans paahdettua ruisleipää puuron kans <3

    tanja: mä kans tykkään kaikista marjoista, mut jotenki kaikki ei sovi niin hyvin puuroon :). tuota raejuusto- & puuroyhdistelmää mun pitää kyllä jo vihdoin testata, niin monet sitä syö!

    Tarja S: mun pitää testata tuota mehukeittoa myös! mansikkakeitto vois olla nami puuron seurana :).
    toivon et mun väsymys väistyy pian, en oo tottunu tämmöseen.

    Rags: no siis arvaa oliko luxusta olla lomalla Sisiliassa ku sai nukkua kaikki yöt ilman kisujen herätyksiä!!?? siis kunnon LOMA. nyt on kuitenki reilun neljän vuoden ajan heräilty lähestulkoon joka yö ja useamman kerran... siis siitä asti ku nuorempi neiti tuli taloon. nooh, semmosta se on :)
    terkut teidän typyille!

    Omppu: kyllä mä mustikoista tykkään kovasti, mut en puuron joukossa. ihan yksinäänkin mustikat on herkkua :)

    Mickey: hei minäpä taidan matkia sinua joku kerta, kiitos vinkistä :)

    ReplyDelete
  18. Sandra: niinkö, kiva että tykkäsit :) oi suklaapuuroa en oo syöny aikoihin, siitä tulee ihan lapsuus mieleen :))

    Heidi: voi teitä ja teidän vauvaepäilyjä :D väärässä ootte!
    tuo puuro on Nallea :) (neljän viljan runsaskuituisia täysjyvähiutaleita). ja koska mies kokkas tällä kertaa, tehtiin puuro maitoon...

    tuija: mun on pakko testata tuota yhdistelmää ku niiiiin moni siitä puhuu :). mä ajattelin alkaa vaihtamaan verhoja ku uudet vihdoinkin tuli perille asti! :P

    Soile: joo sulla eka kertaa sen mössön näinkin :D. täytyy oikeesti tässä piakkoin ite testata samaa!

    tarja: mä en laita ikinä puuroon sokeria :). jotku laittaa sekä suolaa että sokeria, en ymmärrä sillä nehän kumoaa toisensa :D

    anonyymi: kuulostaa kieltämättä hyvältä! mua vaan mietityttää tuo bansku ja puuro, en mielelläni koskaan yhdistä suolaista ja makeaa :D. täytyy yrittää muuttaa tapani!

    Niina ja 4kisua: totta! puuro ja mansikat = ISO nam! käytätkö kaikkia neljää suloista kisulaista ulkona valjaissa vai ulkoileeko vain vanhempi?

    ReplyDelete
  19. Moi.Vanhin kissa ulkoilee eniten(tänäänkin aloitti klo 05 ulos huutamisen, on nyt isännän kanssa ulkona ja klo on 05:46....)Ollaan n.2 h päivässä ulkoilemassa. Muita kisuja viedään vaan harvakseltaan , koska yhdellä on taipumus tulla "hulluksi" ulkoilun jälkeen :( raapii ovia hulluna ja huutaa kuin palosireeni :/ ja haluaa ulos. Yrittää aina pujahtaa rappuun kun ovi aukeaa, pari kertaa on siinä onnistunutkin :( pienin kisu ei pahemmin vielä ulkoile,ulkona on niin pelottavaa hänelle.Aamupuuro odottaa :D Hauskaa loppu viikkoa ja kisuille silityksiä :) T: Niina ja 4kisua

    ReplyDelete
  20. Mie laitan hillaa/lakkoja/suomuuraimia silloin ko meiltä löytyy pakkasesta, ja ne mummon kerräämiä ko eihän täällä missä nyt asutaan saa hillaa muutako kaupasta :)

    Tai sitte riippuu puurosta, laitan voisilimän, riisipuuroon tietekki sokeria ja kanelia ja maitoa nam :)

    Jokos sie oot hommannu sen uuen keinutuolin, sen ihanan siron Eamesin :)

    Terkuin,
    Satu

    ReplyDelete
  21. jugurttia puuron sekaan niin hyvin maistuu! :-)

    ReplyDelete
  22. Niina ja 4kisua: kiva kuulla juttuja :). kiitos samoin sinne teidän poppoolle!

    Satu: oi lakkoja, nam! en oo syöny niitä kyllä aikoihin, höh!
    en oo hommannu vielä, harkinta-aika on aika pitkä :D. pelkään että kyllästyn siihen, joten siks annan ajan kulua.

    jjehna: tuotakaan versiota en oo kokeillu :)

    ReplyDelete
  23. Voisin nukkua ihan koko ajan, tämä pimeys ei oikein sovi minulle, siihen ei ole varmaan oikein ehtinyt vielä tottua.

    Puuroa syön aika harvoin, mutta silloin harvoin yleensä voisilmällä tai mehukeitolla. Minäkin käytän raejuustoa melkein mihin vaan, puuroon en ole vielä kokeillut, mutta täytyypä minunkin kokeilla sitä mehukeiton kera :)

    ReplyDelete
  24. Marika: joo tottumiseen menee varmaan oma aikansa. onneks mä saan huomenna aamulla nukkua niin kauan ku jaksan <3. voimia ja pirteyttä sinnekin päin :)

    ReplyDelete

Huomasithan, että blogini on muuttanut ja löytyy kaikkine postauksineen osoitteesta:
allyouneediswhite.bellablogit.fi
Joten jätäthän kommenttisi uuteen osoitteeseeni, kiitos!
Ystävällisesti,
S